Facebook marketing pre maklérov: Ako na FB zacieliť stovky ľudí, celkom zadarmo.

Chcete vedieť, ako získať viac zákazníkov, ktorí potrebujú asistenciu realitného makléra? Je to oveľa jednoduchšie než si myslíte. A najlepšie na tom je, že Vám na to stačí váš telefón, 5 minút z vášho času a žiadny kapitál či skúsenosti.

Kľúčom k úspechu je oslovenie správnych ľudí – správnym spôsobom.

V tomto článku sa dozviete presný postup ako získavať klientov na facebooku na konkrétom príklade s výsledkami.
Tak poďme na to.

V tejto prípadovke sa dozviete:

  • Prečo sú online referencie v dnešnej dobe už nevyhnutnosť a ako ich využiť vo svoj prospech
  • Aké nástroje dnes môžete využívať na zbieranie online hodnotení a referencií
  • Skutočné čísla: Ako sa dajú online referencie využiť na Facebooku na oslovenie a získavanie zákazníkov
  • + jednoduchý návod na konkrétnom príklade a výsledky z FB

Online referencie sú už nevyhnutnosť

Žiadnemu maklérovi nemusím vysvetľovať, že zákazníci prichádzajú vďaka dobrým referenciám. Niečo sa však zmenilo, je rok 2019 a ľudia už častejšie hľadajú referencie online.

Podľa posledného prieskumu, až 84% ľudí dôveruje online referenciám rovnako, ako odporúčaniam od svojich priateľov. Schválne, čo ste naposledy vyberali vy podľa online referencií ? Hotel, reštauráciu alebo spotrebiče 🙂 ?

Online referenciám sa v podnikaní prikladá čoraz väčší dôraz a začína ich riešiť každý, kto to myslí s rastom svojho biznisu vážne. Je to preto, že ľudia si už zvykli hľadať názor iných ľudí z pohodlia mobilu.

Dnes existuje niekoľko spôsobov, ako si môže maklér zabezpečovať cenné recenzie: Google, Facebook a Muvity.

V prípade Facebooku a Googlu musíte spokojných zákazníkov trochu naháňať, aby vám zanechali spätnú väzbu a pripomínať sa im, keď na to zabudnú. Bude vám to žrať nejaký čas a rovnako hrozí riziko, že vám tam recenziu napíše aj konkurent.

Takže čo použiť na získanie online referencií?

V prípade Muvity sa nemusíte o nič starať, pretože recenzie zabezpečuje portál v mene makléra. Navyše, maklér vždy rozhoduje o tom, ktorých klientov o recenziu požiada a ktorých nie.

Recenzie z Muvity sa, na rozdiel od tých z Googlu a Facebooku, dajú kdekoľvek zdielať, a tak ich pokojne viete využiť na vašu propagáciu a budovanie povedomia naprieč internetom.

A o to presne ide, zdieľať ich.

Dnes už nemôžete byť pasívny a držať referencie iba u seba. Dnes musíte dať o sebe ľuďom vedieť, a venovať nejaký ten čas aj sebaprezentácií.

Držať referencie iba na vašej webovej stránke je rovnaké, ako keby ste ich hodili do strát a nálezov a čakali, že si ich raz niekto príde pozrieť.

Tie správne nástroje ingrediencie na marketing

Na Slovensku používa facebook takmer 2,5 milióna ľudí a väčšinu z nich máte na dosah kliknutia. Málo kto vie, že Facebook sa dá využiť na okamžitú ale aj dlhodobú seba-propagáciu.

Americký spisovateľ a lektor p. Dale Carnegie, raz povedal, že ľudia majú zo všetkého najradšej, keď ich niekto osloví krstným menom.

Dnes to stále platí, ale najkrajší zvuk, ktorý strhne našu pozornosť je „cinknutie“ notifikácie z facebooku. Keď ju počujeme, hneď kontrolujeme čo nové sa stalo.

Nový druh „reklamy“ na facebooku

Každý si dnes myslí, že jediný spôsob ako zacieliť zákazníkov na FB je platená reklama.

Podľa posledných štatistík dnes platená reklama na facebooku „trafí“ iba 1% ľudí, ktorý nakoniec reálne využijú služby inzerenta.

Ako však osloviť stovky ľudí, získať klientov a nevyhdzovať pri tom zbytočne veľa za FB reklamu?

Facebook nám dnes umožňuje vytvoriť príspevok na našu nástenku, kde vieme @označiť kohoľkovek kto je na facebooku. Takto označený človek dostane notifikáciu, že ho niekto niekde spomenul, to je to „cinknutie“ o ktorom píšem vyššie.

Pointou je, že ľudia radi opätujú, keď ich niekto označí v príspevku. Dajú lajk, komentár alebo zdieľajú príspevok, kde sa o nich hovorí.

Facebook tento príspevok potom úkáže priateľom @označeného človeka.

Ako to využiť na seba-propagáciu?

Pomocou Facebooku totiž dokážete osloviť priateľov vášho spokojného klienta, ktorý sú v podobnom veku, sociálnej skupine a riešia podobné problémy s bývaním.

Inak povedané, cez Facebook viete využiť vašich klientov na to, aby ste sa dostali k ich priateľom a tým sa dostali do ich povedomia.

Priemerný človek (váš klient, ktorý vám zanechá referenciu) má na Facebooku okolo 250 priateľov. Sú to ľudia, ktorý sú v podobnom veku, sociálnej skupine a riešia podobné problémy s bývaním ako Váš klient.

Je viac než isté, že sa medzi nimi nájdu aj takí, ktorí hľadajú alebo za krátko budú potrebovať šikovného makléra.

Ak zrealizujete 1 predaj a referenciu Vám zanechá predávajúci aj kupujúci, môžete ich na Facebooku využiť a dostať sa tak k 500 ďalším ľuďom.

Ako sa môžete dostať k priateľom vášho klienta cez Facebook?

Ide to celkom jednoducho – zakaždým, keď získate novú referenciu (napríklad cez Muvity), môžete ju zdielať na Facebooku ako ďakovný alebo gratulačný príspevok. Podľa toho či ste pomohli kúpiť, predať alebo prenajať.

Na to, aby príspevok videli priatelia vášho klienta je potrebné klienta na Facebooku nájsť a v príspevku označiť. Ďalej je dôležité príspevok pripraviť tak, aby vám klient sám od seba príspevok okomentoval, zdieľal alebo dal „lajk“. Zvýši sa tak „Edge Rank“ a príspevkon tak zasiahnete viac ľudí.

Čo vlastne docielime takým príspevkom, kde označíme človeka?

S takto pripraveným príspevkom na Facebooku docielite to, že sa priatelia a známi vášho klienta o vás dozvedia, pretože im to na Facebooku vyskočí, že ich priateľ bol niekde spomenutý.

Z príspevku sa dozvedia, že bol s vami spokojný, a že vám zanechal pozitívnu spätnú väzbu.

A to práve chceme.

Chceme aby ľudia, ktorí o vás ešte nepočuli dostali takéto „odporúčanie“ od svojho priateľa a spomenuli si na vás, keď budú potrebovať služby realitného makléra.

Tento typ príspevku sa odborne volá „Testimonial“ čo je forma propagácie, kedy Váš klient svojim priateľom odporúča službu, ktorú zažil na vlastnej koži.

Testimonial vie na Facebooku generovať nových klientov okamžite, ale aj postupne v čase. Pretože, keď raz budú ľudia riešiť problém s bývaním spomenú si práve na vás, vďaka tej recenzií, ktorú o vás čítali.

Prípadovka: Polis Reality

Realitná kancelária Polis Reality, ktorá na získavanie zákaziek používa Facebook a portál Muvity, pomohla aj klientovi Kartago Tours s náročným predajom jednej nehnuteľnosti, ktorej sa potrebovalo Kartago rýchlo zbaviť. Kartago Tours im zanechalo ukážkové hodnotenie na makléra.

Realitka využila príležitosť a na Facebooku sme jej pomohli vytvoriť ďakovný príspevok ako reakciu na hodnotenie Kartaga, ktorý si v priebehu 24 hodín pozrelo 516 ľudí, z toho celkom 50 ľudí navštívilo profil kancelárie na Muvity a dvaja klienti sa realitke ozvali s ponukou.

Realitke to celé zabralo asi 10 minút.

Poďme k výsledkom, ktoré sme dosiahli

Nižšie je screenshot z Facebooku, ktorý nám poslala realitka.

V screenshote sú v pravej časti 3 čísla:

  • 516 videní príspevku (ako keď človek vidí billboard)
  • 63 kliknutí na príspevok (človek sa preklikol do profilu makléra na Muvity)
  • 32 interakcií s príspevkom (lajk, komentár, zdieľanie)
Snímka z Facebookovej stránky realitky POLIS zo štatistík výkonnosti príspevku.

A čo na to Analytics?

Nižšie je screenshot z Google Analytics, kde sme odfiltrovali iba traffic z Facebooku na Muvity na naše podstránky, ktoré sa týkali práve príspevku spoločnosti POLIS Group.


Snímka z Google Analytics za obdobie 24h (12.2.-13.2).

516 ľudí, ktorým sa realitka dostala do povedomia, 50 ľudí, ktorých príspevok zaujal natoľko, že sa prišli bližšie pozrieť realitku, jej maklérov a referencie. Dobré, nie?

Testiomonály (príspevky s referenciou) by ste si mali pridávať na svoju facebookovú stránku pravidelne. Berte to tak, že propagujete výsledky svojej práce a nikto iný vás nepochváli.

Marketing sa dnes dá robiť aj vo vlastnej réžií

  • stačí vám pár online referencií, aby ste ďalším ľuďom ukázali, že robíte kvalitnú prácu
  • stačí vám jeden príspevok na Facebooku a viete sa dostať do povedomia stoviek ľudí
  • stačí vám jeden spokojný klient, ktorého viete „využiť“, aby ste sa dostali k jeho 250 facebookovým priateľom, ktorí tiež možno potrebujú šikovného makléra

Záver

Ešte váhate či Facebook dokáže generovať zákazníkov z takýchto príspevkov?

Neverte mi, ale vyskúšajte si to na vlastnej koži 🙂

….

Chcete pomocou Muvity a Facebooku získavať klientov, ale nemáte na to čas? Nechajte to pokojne na nás.

  1. Napíšte nám na info@muvity.sk alebo zavolajte na číslo 0948 648 578
  2. Vysvetlíme detaily ako pracujeme a aké výsledky môžete očakávať
  3. Pomôžeme vám získavať online referencie od klientov a zúžitkovať ich na Facebooku a postupne budovať povedomie

….

Páčil sa Vám článok? Zieľajte ho na facebooku! 🙂

Chcete vedieť viac?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *