Lukáš Machotka z 1.BCR získava nových klientov, aj keď je na dovolenke. Ako sa mu to darí? Rozprávali sme sa s najlepšie hodnoteným realitným maklérom na Slovensku, čo je dnes v realitnom biznise najdôležitejšie a ako byť dlhodobo úspešným.

Za 12 mesiacov vašu prácu hodnotilo viac ako 35 klientov. Také čísla dosiahne málokto. Ako ste to urobili?

Väčšinou klienta po ukončení obchodu požiadam a poprosím o vyjadrenie sa na moju prácu – či už je negatívne alebo pozitívne. Pracujem tak, aby tá spätná väzba bola vždy pozitívna. Je to pracné, ale! To ma spravilo úspešným v tom čo robím. Živí ma to, mám v pláne byť v realitách čo najdlhšie a nemôžem si dovoliť prešľap. Hlavne v dnešnej dobe, kedy si dokážete o maklérovi zistiť v zásade úplne všetko. Sme neustále pod drobnohľadom, čiže treba vykonávať všetko naplno.

Venovať sa všetkému naplno dá zabrať. Bol to pre vás náročný rok?

Rok bol veľmi náročný, hlavne na stúpajúci počet klientov. Dostal som sa do stavu, kedy klienti volajú už sami, ale predchádzala tomu veľmi tvrdá práca. Skutočné číslo spokojných klientov je omnoho vyššie, avšak nie každý pridal svoju recenziu.

V minulosti sme to riešili jednoduchým dopytom za účelom spätnej väzby, ale teraz si nechávame posielať a žiadať klientov o referenciu automaticky. Podstatne nám to uľahčilo prácu v rámci získavania spätnej väzby, ktorá je pre mňa a pre kanceláriu veľmi dôležitá. Vďaka tomu dokážeme spoločne rásť. 

Vedeli by ste poradiť ďalším realitným maklérom ako rásť s pomocou online referencií? Dajú sa reálne využiť v biznise?

Doba sa veľmi mení, je to o budovaní osobného brandu, mena, ktoré Vám zabezpečí to, že budete mať stále prácu. V realitách sú len dve cesty. Ľahšia a tá ťažšia, ale z dlhodobého pohľadu omnoho efektívnejšia a udržateľnejšia z pohľadu obchodu. Ja som si vybral tú ťažšiu, ale po vyše troch rokoch to začína prinášať ovocie. Získavať referencie a pochváliť sa nimi je to najjednoduchšie čo môžete vykonať. Pri výbere makléra si ľudia Vaše meno vyhľadávajú a čo je lepšie ako keď si nájdu o Vás pozitívne referencie?! Určite odporúčam pracovať na svojom mene, na svojej práci. A skôr či neskôr budete „žať zasiatu úrodu“. Držím všetkým maklérom palce a verím, že tých čo to myslia s touto prácou vážne bude pribúdať.

Mimochodom, ešte raz gratulujeme k oceneniu „Najlepšie hodnotený maklér“, ktoré bolo prvý krát udelené maklérovi na Slovensku. Aký to bol pocit? 🙂

Pocit to bol príjemný, pretože po vstupe do realít som si povedal, že budem ponúkať perfektný servis klientom, čo sa snažím aj dnes. Neustále sa snažím vzdelávať, pracovať na sebe a priznám sa, že konečne mi muvity splnilo to čo som od neho očakával. Nezávislá platforma, ktorá zbiera spätnú väzbu od klientov v podstate za mňa. Je to transparentné a vyhodnocuje to tretia strana, čo tiež dodáva na kredibilite daných hodnotení. Mojim cieľom nie sú „vymyslení – spokojní“ klienti, ale reálni klienti s ktorými som uskutočnil transakciu. Som rád za každú spätnú väzbu, ale nič ma viac nepoteší ako pozitívna referencia od klientov. Pretože práve toto nás živí.

Na Facebooku bežala kampaň “Najlepšie hodnotený maklér” ktorá je súčasťou ocenenia. Videlo vás 31.000 Bratislavčanov, pomohlo vám to nejako?

Áno, podarilo sa mi získať klientov. Je to veľmi príjemné, keď zavolajú do kancelárie na infolinku, že sa so mnou chcú stretnúť. Muvity mi pomohlo v tom, že sa klienti ozvali sami a to na základe referencií. Avšak potom je to už na samotnom maklérovi, ako s klientom komunikuje a či sa ho naozaj podarí presvedčiť predávať / kupovať nehnuteľnosť. Mne sa tak podarilo získať klientov, teda za mňa obrovský úspech.

Čo na to kolegovia, priatelia či rodina? Aké ohlasy prišli z okolia?

Čím viac ľudí o mne vie, tým viac klientov môžem získať. Pár ľudí z môjho okolia mi písalo, že videli reklamu a potešilo ma to. Rozmýšľam neustále ako propagovať svoju prácu, ale najideálnejšia propagácia je tá, že o Vás vedia z Vášho okolia, čím mi reklama zdarma od muvity pomohla . Pre mňa je to obchodná záležitosť, teda vyhodnocujem potenciál vo svojom okolí. Teda každý človek, ktorý si všimol, že som v realitách je pre mňa úspech.

Ešte by ma zaujímalo či vás ešte prekvapia klienti tým, čo napíšu do vášho hodnotenia? Pretože väčšinou ich máte pozitívne 🙂

Vždy ma to prekvapí, keď mi pribudne referencia. Niekedy si myslím, že obchod bol bezproblémový a klient nechá aj negatívnu (resp.horšiu referenciu) a väčšinou kontaktujem klienta a zisťujem, v čom by som sa reálne vedel zlepšiť, prípadne ako to mysleli. Čím negatívnejšia referencia, tým viac sa dokážeme posunúť ďalej. Treba byť v strehu, pretože pri tom množstve práce dokáže človek vždy trošku poľaviť. Horšia referencia Vás trošku naštartuje k tomu sa zamyslieť nad doterajšou prácou.T

Veľmi pekne vám ďakujem za rozhovor a držím palce v tom čo robíte.
Úprimne, som zvedavý kto vyhrá ocenenie „TOP maklér na Slovensku“ budúci rok, ktoré už bude udelené v spolupráci s realitnou úniou SR.

Ďakujem, aj ja 🙂

Pridajte sa do skupiny profesionálov na Facebooku a odoberajte realitné triky zdarma.

Pridať sa k profesionálom na FB: https://www.facebook.com/groups/muvity